måndag 20 juli 2015

Aristokratisk Kalle Anka

Strategi: inte tänka på sådant som enbart handlar om mig. I stället tänker jag på arbete och på mina barn. Att fixa ett någorlunda roligt sommarlov utan pengar är egentligen inte så svårt. Det gäller bara att orka vara en sorts känslomässig utombordsmotor. Flamsa och leka och sådär. Då är de för det mesta glada. Men vi måste börja gå och lägga oss tidigare. Mina barn är som jag: de älskar nätter.

Jag har inte bajsat ned mitt arbete. Inte sumpat något, inte förstört något, inte tappat förmågan att leverera. Och jag FICK behålla anekdoten i början av texten i Exp. Nu gäller det att skriva en pjäs också. Inte bara en pjäs i största allmänhet, utan bästa tänkbara pjäs. Det blir tricky. Men det är det ju alltid.

En hyvens grej med mitt liv är att jag fyllde 40 i går. Ingen kan mucka med mig nu när jag är 40, tycker jag. Jag ska börja klä mig i DRÄKT och skaffa PÄRLÖRHÄNGEN och KORALLROSA LÄPPSTIFT. Och så ska jag sätta upp håret med en diskret klämma och hårnålar. Jag blir alltid anklagad för att vara aristokratisk und so weiter. I´ll give you aristokratisk. Men egentligen är jag Kalle Anka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar